Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

Φροντιστήριο του Πλάτωνα

LEADER 100 ΦΜΕ
Παναγιώτης Γ. Ρεγκούκος και Συνεργάτες

9 Ιουνίου 2014
Αγαπητέ κύριε καθηγητή,

Παρακολουθώντας την συνεχή προσπάθεια των παραγόντων της φροντιστηριακής εκπαίδευσης να επιχειρηματολογεί υπέρ της χρησιμότητας ύπαρξης των φροντιστηρίων, με έκπληξη μου διάβασα πως το επιχείρημα του ότι «από πάντα υπήρχε», έφτασε μέχρι και τους αρχαίους χρόνους και την λειτουργία της Ακαδημίας Πλάτωνος.
Θέλοντας να συμβάλλω και εγώ με τις μικρές μου δυνάμεις, στην βελτίωση της εικόνας του φροντιστηρίου στη ελληνική πραγματικότητα, επαναλαμβάνω την πάγια θέση μου πως το «επιχείρημα» αυτό είναι εξαιρετικά ασθενές για να μετακινήσει την προκατάληψη του κόσμου σχετικά με το «αναγκαίο κακό» του φροντιστηρίου.  Και μόνον η απλή σκέψη ότι «επειδή κάτι υπάρχει από παλιά, δικαιολογεί και την σημερινή του ύπαρξη» τινάζεται στον αέρα από παραδείγματα αντικοινωνικών δραστηριοτήτων του ανθρώπου το παρελθόν, που έχουν ή πρέπει να εξαφανιστούν από προσώπου γης.
Από την μεριά μου θα εξακολουθήσω να υποστηρίζω πως η καθιέρωση και η καταξίωση της ύπαρξης του φροντιστηρίου, θα προκύψει από το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχει όχι μόνον στον μαθητή, αλλά και στους γονείς του, στους καθηγητές του και στην οικονομία γενικότερα (ως επιχείρηση).
Αυτό σημαίνει πως από απλό «φροντιστήριο» πρέπει να μετατραπεί σε «Εκπαιδευτικό και Διαπαιδαγωγικό Οργανισμό» με υποστήριξη του μαθητή στην εκπαίδευση, στην διαπαιδαγώγηση, στην διαμόρφωση του χαρακτήρα του, με υποστήριξη στους γονείς με την εκπαίδευση τους στην διαπαιδαγώγηση και δημιουργία καλής σχέσης με το παιδί, με την υποστήριξη των καθηγητών για την αναβάθμιση της διδασκαλίας τους με «ενθάρρυνση στην μάθηση» (βλέπε Ρούντολφ Ντράϊκωρς : Ενθαρρύνοντας το παιδί στην μάθηση) μια σειρά άλλα «εργαλεία» ανάπτυξης των μαθητών. 
Το φροντιστήριο πρέπει να αγκαλιάσει όλη την οικογένεια και όχι μόνο τον μαθητή και μάλιστα στο περιορισμένο αντικείμενο της εκπαίδευσης στα μαθήματα (αφού για την εκμάθηση τους αλλά και για τις εξετάσεις, χρειάζονται και άλλες ικανότητες που πρέπει να αναπτύξουν στα επίπεδα της ψυχολογίας, της μεθοδολογίας, της προσωπικής αντιμετώπισης, της συμπεριφοράς κλπ.).
Η πρόταση μου είναι να ξεκινήσετε μια ισχυρή καμπάνια για την αναβάθμιση του φροντιστηρίου, ξεφεύγοντας από την σχετικά «ασφαλή» προοπτική των δύσκολων Πανελλαδικών Εξετάσεων, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία προετοιμασίας των μαθητών στο δημόσιο σχολείο.  Κανείς δεν ξέρει τι μπορεί να ξημερώσει με τις εξετάσεις, που μπορεί να υπάρχουν σήμερα, αλλά μπορεί να μειωθεί η δυσκολία τους ή μπορεί και να καταργηθούν κιόλας. Δεν είναι ασφαλές το να στηρίζετε το μέλλον σας σε αυτόν τον  παράγοντα.

Αυτή είναι και η βάση της  παραγωγής της δικής μου δουλειάς, με την δημιουργία του πακέτου  LEADER 100 ΦΜΕ” που προσφέρει ακριβώς αυτές τις «επιπλέον» υπηρεσίες που θα στερεώσουν το φροντιστήριο στην συνείδηση των μαθητών και των γονέων τους. Οι φροντιστές δυσκολεύονται να το κατανοήσουν και γιαυτό κινδυνεύουν να ξεπεραστούν από τα γεγονότα και τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται. Γιαυτό και αυξάνονται τα προβλήματα και τα «κλεισίματα» πολλών μονάδων.  Μακάρι, να το καταλάβουν, πριν είναι πολύ αργά. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου