Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης :
«Αναγκαίο κακό» ή «χρήσιμη εκπαιδευτική μονάδα»;

Το φροντιστήριο μέχρι σήμερα ακόμη, δέχεται  επιθέσεις για τον ρόλο που διαδραματίζει στην ελληνική κοινωνία. Συχνά αποκαλείται ως «αναγκαίο κακό» ή «παραπαιδεία» και γενικά κατηγοριοποιείται ως μια επιχειρηματική δραστηριότητα που υπάρχει και ζει εξαιτίας της αδυναμίας της κρατικής παιδείας να προετοιμάσει σωστά τους μαθητές για τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Είναι όμως έτσι ή το φροντιστήριο επιτελεί έργο ουσίας? Αν ναι, τι πρέπει να γίνει για να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει στην συνείδηση του κόσμου και  να αναδειχθούν οι αξίες που προσφέρει που είναι απαραίτητες για την ελληνική κοινωνία;
Η λύση βρίσκεται σε μια αμφίδρομη δράση από και προς τα φροντιστήρια, από μαθητές και γονείς. Αν το ίδιο το φροντιστήριο ενδιαφερθεί από μόνο του για τη συμμετοχή του σε αυτή την αλλαγή ταυτόχρονα και οι μαθητές και γονείς αυξήσουν τις απαιτήσεις τους από αυτό, τότε θα δημιουργηθεί αυτή η αμφίδρομη κίνηση που θα οδηγήσει σε μια νέα σχέση ανάμεσα τους με εξαιρετικά αποτελέσματα και για τους δύο. Αφενός,  τα ίδια τα φροντιστήρια θα πρέπει να εστιάσουν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο υπηρεσιών προς τους μαθητές, πέρα από την εκπαίδευση που σήμερα προσφέρουν και προς τους γονείς πολύ πιο πέρα από την απλή ενημέρωση που τους παρέχουν για την πρόοδο του παιδιού τους, αφετέρου μαθητές και γονείς θα πρέπει να ζητούν περισσότερες υπηρεσίες και υποστήριξη από το φροντιστήριο για να αξιοποιείται στο έπακρο η επένδυσή τους.
Τι μπορούν όμως να δώσουν τα φροντιστήρια για να αυξήσουν τη χρησιμότητά τους και τι μπορούν να απαιτήσουν οι μαθητές και οι γονείς για να έχουν ανταποδοτικότητα;
Την απάντηση δίνει η «Πιστοποίηση LEADER 100»,  ένα πακέτο υπηρεσιών προς τους μαθητές, τους γονείς, το ίδιο το φροντιστήριο και την τοπική κοινωνία που περιλαμβάνει ένα σύνολο αμφίδρομων υπηρεσιών μεταξύ γονέων, μαθητών και φροντιστηρίου. Η πιστοποίηση Leader 100 συγκεκριμένα περιλαμβάνει:
1) προς τους μαθητές : την εκπαίδευση με την χρήση της ενθάρρυνσης από τους καθηγητές, την επιστημονική εφαρμογή της μεθόδου του εκπαιδευτικού στόχου σε συνεργασία με τον μαθητή και τους γονείς του και την εμπεριστατωμένη και παραστατική ενημέρωση τους για την πρόοδο και για τις διορθωτικές κινήσεις που πρέπει να κάνουν.
2) προς τους γονείς: Οι υπηρεσίες επικεντρώνονται στην εκπαίδευση των γονέων στην ενθάρρυνση του παιδιού τους και την υποστήριξη του στη μελέτη που κάνει στο σπίτι και μπορεί να επεκταθεί και έως την επαγγελματική υποστήριξη, ανάγκη που έχει προκύψει λόγω κρίσης.
3) προς το ίδιο το φροντιστήριο, στους τομείς της Οργάνωσης και Λειτουργίας του, ώστε να είναι οικονομικά υγιής οικονομική μονάδα και έτσι να μπορεί να αυξάνει συνεχώς την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών του.
4) τοπική κοινωνία, με σεμινάρια, ομιλίες, διαλέξεις, συμβουλευτική κλπ. προς τους πολίτες, τους επαγγελματίες και  κάθε άλλη κοινωνική ομάδα που έχει αντίστοιχες ανάγκες.


Στόχος της Πιστοποίησης LEADER 100» είναι να συμβάλλει στην διαμόρφωση του φροντιστηρίου σε μια μονάδα παροχής αναβαθμισμένων εκπαιδευτικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών και να την προάγει από απλό πάροχο ενισχυτικής δευτεροβάθμιας διδασκαλίας σε «Φροντιστήριο Κοινωνικής Ευθύνης και Προσφοράς»,  κατακτώντας έτσι μια μοναδική και εξαιρετικά χρήσιμη θέση στην τοπική κοινωνία και γενικότερα στην Ελλάδα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου