Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

Η απεγνωσμένες προσπάθειες για την «καταξίωση» του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης στην ελληνική κοινωνία!

Παρακολουθώ τις προσπάθειες που κάνουν τα συνδικαλιστικά όργανα των ΦΜΕ αλλά και μεμονωμένοι φροντιστές, να στηρίξουν την αναγκαιότητα της ύπαρξης τους, χρησιμοποιώντας κάθε λογής επιχειρήματα, που δείχνουν μια αγωνία, έναν φόβο μήπως και δεν πείσουν.
Πότε λένε πως «τα φροντιστήρια είναι παγκόσμιο φαινόμενο» και αναφέρουν τις άλλες χώρες που λειτουργούν με μεγάλη επιτυχία, σαν ένα κριτήριο που αποδεικνύει το πόσο φυσικό είναι να υπάρχουν και στην Ελλάδα. 
Πότε αναφέρουν τις δεκαετίες ζωής που έχουν στην ελληνική πραγματικότητα για να επιβεβαιώσουν ότι είναι τελείως απαραίτητα.
Και τώρα τελευταία, αρχίζουν να προβάλλουν το γεγονός πως δέχονται παιδιά που οι γονείς τους δεν μπορούν να πληρώσουν, κανονικά στην τάξη με τα άλλα, διακριτικά και χωρίς να ξέρει κανείς τίποτα (αναμφισβήτητα σημαντική ενέργεια), για να δείξουν το «κοινωνικό πρόσωπο» τους.
Ακόμη και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων, δεν είναι πεισμένοι για την αξία της δουλειάς τους στην κοινωνία, είναι επηρεασμένοι από τις ρετσινιές που κατά καιρούς έχουν ρίξει οι αντίπαλοί τους όπως «αναγκαίο κακό», «παραπαιδεία» κλπ.  Γιαυτό και κάνουν απεγνωσμένες προσπάθειες για να αποδείξουν πως δεν είναι «ελέφαντες» και πως είναι χρήσιμοι στην κοινωνία και πως έχουν θέση παρ’όλο που υπάρχει το δημόσιο σχολείο, εξαιτίας των ανεπαρκειών του οποίου, εκείνοι κερδίζουν χρήματα. Φοβούνται επίσης πως σε περίπτωση οι βελτιωθεί το σχολείο, οι ίδιοι θα είναι άχρηστοι και περιττοί.

Όμως η αλήθεια όμως είναι διαφορετική ή μπορεί να γίνει διαφορετική, αν δούνε τα πράγματα διαφορετικά.

Απευθύνομαι σε εσάς λοιπόν τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων, αλυσίδων franchise, συνεργαζόμενων ομάδων κλπ. για να σας πω την δική μου γνώμη.
Είναι λάθος να συγκρίνετε το σχολείο με το φροντιστήριο, γιατί πρόκειται για δύο διαφορετικές εκπαιδευτικές και διαπαιδαγωγικές διαδικασίες, ποσοτικά και ποιοτικά. Η κάθε μία διαδικασία είναι μοναδική και έχει την δική της χρησιμότητα.
Το θέμα λοιπόν είναι να συνειδητοποιήσετε ως «φροντιστήριο» ποια είναι η δική σας χρησιμότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά  να προσφέρετε υπηρεσίες που να την υπηρετούν με τον καλύτερο και αποδοτικότερο τρόπο, κάτι που δεν μπορεί να κάνει το δημόσιο σχολείο. Εκεί θα φανεί η διαφορά και η «αναντικατάστατη» χρησιμότητα του φροντιστηρίου, η συνεισφορά του στην κοινωνία και η ωφελιμότητα που έχει για τα παιδιά.
Η συνειδητοποίηση αυτή, εκφράζεται πρακτικά με την συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρει το φροντιστήριο και με τον εμπλουτισμό του, με νέες, υψηλού επιπέδου και ποιότητας, ανάλογα με τις εξελίξεις και τις αλλαγές που συμβαίνουν στην κοινωνία.
Η «Πιστοποίηση LEADER 100» προσφέρει ακριβώς αυτές τις υπηρεσίες, προς τους μαθητές, τους γονείς και προς το ίδιο το φροντιστήριο, έτσι που αυτό να διαφοροποιείται από τα άλλα κλασσικά και παραδοσιακά φροντιστήρια αλλά και από το ίδιο το σχολείο, του οποίου οι παροχές πλέον είναι περιορισμένες και σε πολλές περιπτώσεις πολύ χαμηλού επιπέδου.

Ποια φροντιστήρια λοιπόν θα επιβιώσουν τα επόμενα χρόνια; 

Αυτά που θα έχουν χαμηλά δίδακτρα ή εκείνα που θα έχουν ακριβές υπηρεσίες, γραφεία, εξοπλισμό κλπ; Αυτά που θα είναι μόνα τους ή εκείνα που θα ενταχθούν σε κάποια αλυσίδα franchise ή άλλη;  Αυτά που θα διαφημίζουν τις επιτυχίες τους ή εκείνα που θα δημιουργούν τους μελλοντικούς leaders στην κοινωνία και στην αγορά;


Εμείς πιστεύουμε πως το φροντιστήριο δεν χρειάζεται να φωνάζει και να προσπαθεί να πείσει για την χρησιμότητα του. Πιστεύουμε απλά, πως πρέπει να είναι χρήσιμο στην κοινωνία και όχι μέσο πλουτισμού ή κοινωνικής προβολής. Πρέπει να ικανοποιεί καίριες ανάγκες και όχι να κάνει απλώς «μάθημα» ή να «πιάνει τα θέματα». Πρέπει να προσφέρει όλο και περισσότερα και όχι να περιορίζεται για να μειώνει τα κόστη.
Τα φροντιστήρια που θα επιβιώσουν είναι εκείνα που θα αυξήσουν την ποιότητα του μαθήματος προς τους μαθητές, θα ενισχύσουν τα μέσα διδασκαλίας και επικοινωνίας με ψυχολογία και θα χρησιμοποιήσουν το σύγχρονο management για να «διοικήσουν» την συμπεριφορά των μαθητών, προς την κατεύθυνση της επιτυχίας τους στις εξετάσεις, αλλά με συνείδηση και όχι με τεχνάσματα.
Είναι εκείνα που σκύψουν με ενδιαφέρον και στις ανάγκες των γονέων τους (της μητέρας κυρίως για την διαπαιδαγώγηση και υποστήριξη του μαθητή στην μελέτη στο σπίτι) και του πατέρα για την επαγγελματική του επάρκεια, ώστε να μπορεί να πληρώνει τα δίδακτρα.
Είναι εκείνα που θα εκπαιδεύουν τους καθηγητές τους συνέχεια, όχι μόνο πώς θα κάνουν το μάθημα καλά, αλλά και πώς να κάνουν καλές σχέσεις με τους μαθητές, πώς να τους ενθαρρύνουν και να τους βοηθούν να χειρίζονται τα αρνητικά συναισθήματα τους, με τον καλύτερο και αποτελεσματικότερο τρόπο.
Είναι εκείνα που θα μάθουν πως η εγγραφή δεν είναι «ενημέρωση» αλλά «πώληση» με τις σύγχρονες έννοιες των πωλήσεων και πως η είσπραξη των υπολοίπων δεν είναι μια δυσάρεστη διαδικασία αλλά μια ευκαιρία για δυνάμωμα της σχέσης με τον πελάτη και της αύξησης της πίστης του στο φροντιστήριο.
Είναι εκείνα που θα «βγουν» από το κτίριο του φροντιστηρίου, να συναντήσουν την τοπική κοινωνία, τα σχολεία, τις επιχειρήσεις, τους συλλόγους και τους οργανισμούς και κάθε κοινωνική ομάδα, προς τους οποίους να προσφέρει ομιλίες, σεμινάρια, ημερίδες, διαλέξεις κλπ. σε συνεργασία με ειδικούς σε κάθε τομέα.
Είτε είστε ανεξάρτητο φροντιστήριο, είτε ανήκετε σε μια αλυσίδα franchise ή άλλη και δεν έχετε αυτό το όραμα, αν δεν κάνετε αυτές τις κινήσεις, αν δεν έχετε ξεφύγει από τις αρνητικές συνέπειες της κρίσης και δεν έχετε μπει ακόμη στον αισιόδοξο δρόμο της ποσοτικής και ποιοτικής βελτίωσης, ζητήστε τα από εμάς που τα έχουμε σχεδιάσει, δημιουργήσει και εφαρμόσει και που τώρα τα προσφέρουμε μέσα από την «Πιστοποίηση LEADER 100».
Ζητήστε μας όλα αυτά και ακόμη περισσότερα, γιατί εμείς έχουμε εισέλθει σε μια διαδικασία συνεχούς παραγωγής νέων, μοναδικών και σύγχρονων υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει το φροντιστήριο προς τους μαθητές και τους γονείς τους, προς τους καθηγητές και προς τον ή τους ιδιοκτήτες τους, όσο και απαιτητικοί και να είναι. Ευχόμαστε να είναι ακόμη περισσότερο απαιτητικοί, γιατί εμείς που έχουμε αποφασίσει και υπάρχουμε για να τους ικανοποιήσουμε, δεν φοβόμαστε το μέλλον. Αντίθετα, το έχουμε προετοιμάσει να είναι φωτεινό, θετικό και χρήσιμο για όλους μας.
Ξέρουμε και ξέρετε πως δεν μπορούμε να σκεφτούμε όλοι με τον ίδιο τρόπο και να έχουμε τις ίδιες ιδέες. Αυτό είναι λογικό και φυσικό. Όπως λογικό και φυσικό είναι, όλοι εμείς που έχουμε το ίδιο όραμα και τις ίδιες πεποιθήσεις να συναντηθούμε και να δημιουργήσουμε την «Ομάδα Φροντιστηρίων Κοινωνικής Ευθύνης και Προσφοράς» με δράσεις προς την κοινωνία και εσωτερικά προς εμάς, που θα μας βελτιώνουν συνέχεια γιατί πάντα «πολλά μυαλά είναι καλύτερα από ένα».
Αν σας άγγιξαν έστω και στο ελάχιστο όλα τα παραπάνω, είναι μια καλή αφορμή για να επικοινωνήσετε μαζί μας και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μαζί.

Ας είναι το 2014 η αρχή μιας νέας εποχής για τα μέλη της «Ομάδας» μας, που διατηρώντας την αυτονομία, το όνομα και την ανεξαρτησία σας, θα «ανήκετε» μαζί με όλους μας στην «Ομάδα Κοινωνικής Ευθύνης και Προσφοράς». 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου