Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Κρίση ταυτότητας και αυτοπροσδιορισμού

Η κοινότητα των ΦΜΕ, περνάει μια κρίση ταυτότητας και αυτοπροσδιορισμού, ιδιαίτερα τώρα που η κρίση μείωσε το «κύμα» των μαθητών προς τα φροντιστήρια, τα οποία εδώ και 70 χρόνια τώρα, δεν είχαν παρά να εξασφαλίζουν όλο και μεγαλύτερες αίθουσες.
Σήμερα λοιπόν μπαίνει το ερώτημα: τι είναι το ΦΜΕ και τι ρόλο μπορεί να παίξει στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
Στο «τι είναι» ευτυχώς, υπάρχει ένα μικρό άνοιγμα στην αντίληψη των ιδιοκτητών (που ως καθηγητές, έχουν τον δικό τους τρόπο σκέψης και λειτουργίας), προς την επιχειρηματικότητα. Όλο και περισσότερο βλέπουν καλύτερα πως η θέση τους δεν είναι στην «αγορά των φροντιστηρίων» αλλά στην «αγορά της εκπαίδευσης» και ότι μπορούν να ικανοποιήσουν και άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Όμως από την «αντίληψη» μέχρι την πρακτική, μέχρι την άσκηση της επιχειρηματικότητας, χρειάζεται να γίνουν πολλά, αφού σήμερα τα φροντιστήρια εξαντλούν την ιδιότητα τους ως «επιχείρηση» μόνο στις υποχρεωτικές διαδικασίες που ορίζει η εφορία και στην διανομή ενός φυλλαδίου.
Φοβούνται να βγουν από αυτό το «καβούκι» που τους περιορίζει και τους εμποδίζει να «επιχειρήσουν» σύμφωνα με τους σύγχρονους όρους του marketing.  Φοβούνται μήπως από «καθηγητές» ασκούντες το λειτούργημα της εκπαίδευσης, καταντήσουν να γίνουν «έμποροι», υποκείμενα μιας «αγοροπωλησίας». Λες και σήμερα, δεν «πουλάνε», δεν «εισπράττουν», δεν «εξυπηρετούν», δεν «πληρώνουν» κλπ.
Στο «τι ρόλο» μπορεί να παίξει στην κοινωνία, ακόμη οι φροντιστές δεν έχουν δώσει την σωστή απάντηση. Επιμένουν να αισθάνονται, να σκέπτονται και να λειτουργούν ως «συμπλήρωμα» της δημόσιας εκπαίδευσης, φωνάζοντας μάλιστα με απόγνωση, πως δεν είναι ανταγωνιστές της και πως μπορούν να συνυπάρξουν και άλλα ανυπόστατα. Επιμένουν να τρέχουν πίσω από το δημόσιο σχολείο, να τρέμουν μήπως και γίνει «κανονικό σχολείο», να σπεύδουν απλώς να καλύψουν τα κενά που δημιουργεί στην προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις.
Ακόμη δεν βλέπουν πως η εκπαιδευτική διαδικασία, είναι ταυτόχρονα και «διαπαιδαγωγική» διαδικασία, ότι οι γονείς των μαθητών τους περιμένουν από το φροντιστήριο περισσότερα οφέλη και αξίες από ένα ξερό μάθημα, ότι στην ηλικία που παραλαμβάνουν τους μαθητές τους, συμμετέχουν και οι ίδιοι οι καθηγητές στην τελική διαμόρφωση του χαρακτήρα τους.
Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να «παράγουν» μαθητές που μπορούν μόνο να γράψουν καλά στις εξετάσεις και να περάσουν στην σχολή που θέλουν.  Δεν έχουν συνειδητοποιήσει ακόμη πως ο επαγγελματικός προσανατολισμός που δειλά αρχίζουν να βάζουν στο «πακέτο» των υπηρεσιών τους, είναι προς την κατεύθυνση της ανάγκης να προσφέρουν προστιθέμενες αξίες στους μαθητές και τους γονείς τους, πέρα από μια σωστή έκθεση ή μια σωστή λύση μιας εξίσωσης, πως είναι προς την κατεύθυνση της «μεταμόρφωσης» τους σε «εκπαιδευτική και διαπαιδαγωγική» διαδικασία.
Η δική μας αποστολή είναι να συμβάλλουμε στην διαμόρφωση μιας νέας ταυτότητας και μιας νέας συνείδησης των φροντιστών, που θα προσδιορίσει έναν νέο ρόλο που μπορούν να παίξουν στην κοινωνία. Όσο αυτό αρνούνται να το καταλάβουν, τόσο θα συρρικνώνονται και θα επιβεβαιώνουν τους χαρακτηρισμούς ως «παραπαιδεία», «αναγκαίο κακό», «αφαίμαξη της οικογένειας» κλπ. που μάταια κατά την γνώμη μας προσπαθούν να πείσουν την αγορά με ανίσχυρα επιχειρήματα, δηλώσεις, άρθρα και εσχάτως με ραδιοφωνική διαφήμιση.
Η «μεταμόρφωση» θα γίνει μόνο με αλλαγή του τρόπου σκέψης, της νοοτροπίας και της επιχειρηματικής πρακτικής, με τον «επανασχεδιασμό» του «πακέτου υπηρεσιών» που προσφέρει το φροντιστήριο και με την ανάπτυξη συνεργασιών με επιχειρήσεις που προσφέρουν αντίστοιχα προϊόντα και υπηρεσίες.
Το LEADER 100 ΦΜΕ που προσφέρουμε εμείς, περιλαμβάνει όλο το νέο «πακέτο υπηρεσιών» (εκτός από τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες), που χρειάζεται πλέον να αποκτήσει το σύγχρονο φροντιστήριο, προκειμένου να δικαιολογήσει την νέα του ταυτότητα και να παίξει τον νέο του ρόλο στην κοινωνία.
Για τον σκοπό αυτόν, σε λίγες ημέρες θα δεχθείτε μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση συνεργασίας για το δικό σας φροντιστήριο ή για εκείνο το νέο που σκέπτεστε να δημιουργήσετε, αλλά δεν το τολμάτε ακόμη.

Είναι μια ακόμη διευκόλυνση που σας παρέχουμε ώστε να μπορέσετε να «επιχειρήσετε» σωστά και αποτελεσματικά. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου