Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2014

1 Νοεμβρίου 2014
Το marketing και η παρανομία

Είναι κοινά αποδεκτό πως σε κάθε αγορά θα πρέπει να επικρατεί η νομιμότητα, ως μια κοινή αφετηρία της επιχειρηματικότητας. Όλοι να είναι «ίσοι έναντι του νόμου» και κάθε κίνηση προς την αγορά, να βασίζεται σε καλύτερη ικανοποίηση των πελατών, πάντα όμως μέσα στο πλαίσιο του νόμου, για να υπάρχει ισοτιμία και ίση μεταχείριση για όλους.
Τελευταία, από τα συνδικαλιστικά όργανα των φροντιστών, γίνεται μια κινητοποίηση κυρίως εναντίον των παράνομων ιδιαιτέρων που κάνουν οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων. Κάτι λένε επίσης και για τους αδιόριστους καθηγητές, που ως ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν το δικαίωμα να κάνουν ιδιαίτερα, με την προϋπόθεση όμως να κόβουν τιμολόγιο για να είναι και αυτοί νόμιμοι. 
Όμως το θέμα είναι «το παράνομο ιδιαίτερο» ή το «ιδιαίτερο» γενικώς;  Ποιος είναι ο ανταγωνισμός; Είναι προφανές πως το κυνήγι των παράνομων μαθημάτων γίνεται, γιατί αποτελούν το 50% της όλης αγοράς. Φαίνεται λοιπόν λογικό πως αν σταματήσουν να γίνονται παράνομα μαθήματα, τότε η μισή αγορά που τα κάνει, θα κατευθυνθεί προς τα φροντιστήρια και … bingoΚερδίσαμε !
Τα πράγματα όμως δεν είναι καθόλου έτσι.
Η πρώτη διαπίστωση είναι πως ακόμη και αν κοπούν τελείως τα παράνομα μαθήματα των διορισμένων καθηγητών στο δημόσιο, η αγορά των ιδιαιτέρων θα μετακινηθεί προς τους αδιόριστους καθηγητές. Τίποτα δεν προεξοφλεί (κάτω από τις παρούσες συνθήκες) πως η αγορά θα κατευθυνθεί προς τα φροντιστήρια. Μήπως λοιπόν το κυνήγι των διορισμένων, τελικά ευνοήσει του αδιόριστους και έρθουμε πάλι στα ίδια;
Μια δεύτερη διαπίστωση είναι πως τους διορισμένους μπορεί κανείς να τους βρει εύκολα, τους αδιόριστους όμως δεν μπορεί, γιατί δεν είναι και τόσο «επώνυμοι» όσο οι διορισμένοι. Συνεπώς, πάντα θα υπάρχουν «παράνομα ιδιαίτερα». Το θέμα λοιπόν ποιο είναι; Και τι κέρδος έχουν τα φροντιστήρια από αυτό;
Θα βρείτε όλες τις απαντήσεις στα ερωτήματα σας, μόνο στην λογική και πράξη του marketing, δηλαδή της μελέτης της αγοράς. Ο ανταγωνισμός των φροντιστηρίων είναι τα «ιδιαίτερα» γενικώς και όχι αυτά ή τα άλλα ιδιαίτερα. Το φροντιστήριο δε, δεν μπορεί να γίνει ανταγωνιστικό βασιζόμενο στις τιμές, γιατί πάντα οι ανεξάρτητοι καθηγητές θα μπορούν να χρεώνουν πολύ λιγότερα, όταν μάλιστα τους μαστίζει η ανεργία. Το φροντιστήριο θα γίνει ανταγωνιστικό, μόνον όταν προσφέρει στους πελάτες (γονείς και μαθητές όμως, γιατί οι πελάτες στην περίπτωση μας είναι δύο και όχι ένας), περισσότερα και καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες, από εκείνα που μπορεί να προσφέρει ο μοναχικός καθηγητής. Εκεί βρίσκεται το μυστικό και είναι ο μόνος τρόπος για να κοπεί ο δρόμος των πελατών προς το ιδιαίτερο. Χρειάζεται να κάνετε τον πελάτη να κατανοήσει, πως ακόμη και με την χαμηλή τιμή που δίνει ο καθηγητής, σε σχέση με όσα προσφέρει, βγαίνει ακριβότερος από ένα καλό φροντιστήριο που μπορεί να έχει υψηλότερες τιμές.
Γιαυτό υποστηρίζουμε πως πρέπει να αποκτήσετε περισσότερα πλεονεκτήματα, να προσφέρετε όλο και περισσότερα σε γονείς και μαθητές, να επεκτείνετε το ενδιαφέρον σας και σε νέες ανάγκες των μαθητών, αλλά και στις ανάγκες που έχουν οι γονείς τους. Να αγκαλιάσετε όλη την οικογένεια αν είναι δυνατόν, ώστε όλοι να νοιώθουν πως το φροντιστήριο  σας είναι το «εκπαιδευτικό σπίτι» τους και όχι ο «σήμερα είναι-αύριο δεν είναι» καθηγητής στο σπίτι. Να προσθέσετε νέα προϊόντα και υπηρεσίες στο «πακέτο» σας, ώστε η πρόταση σας προς την αγορά να είναι τόσο πλήρης, ώστε να μην δίνει κανένα περιθώριο αρνητικής απάντησης.
Το καλό μάθημα, τα καλά βιβλία, ο διαδραστικός πίνακας, η καλή ενημέρωση, τα δωρεάν ενισχυτικά μαθήματα, το περιβάλλον και ο χώρος, τα διαγωνίσματα, οι επαναλήψεις κλπ. δεν είναι πλέον αρκετά (εκτός του ότι μπορεί να τα προσφέρει και ο μεμονωμένος καθηγητής). Οι γονείς και οι μαθητές τα έχουν συνηθίσει και μπορούν να τα βρουν παντού, ακόμη και ανάμεσα άλλα στα φροντιστήρια της περιοχής. Γιαυτό και η πρώτη ερώτηση που κάνουν είναι «πόσο κάνει;». Αυτό δείχνει πως σας βλέπουν όλους ως όμοιους, χωρίς καμία διαφορά. Οπότε, πιστεύοντας πως θα πάρουν το ίδιο αποτέλεσμα από όλους, το μόνο κριτήριο επιλογής που έχουν είναι η χαμηλότερη τιμή. Λογικό δεν είναι;
Η δική μας θέση απέναντι σε κάθε είδους θεμιτό ή αθέμιτο ανταγωνισμό σας, είναι αυτό που καθορίζει το marketing  και το λέει ξεκάθαρα: η διαφοροποίηση με κάθε τρόπο από τα ιδιαίτερα μαθήματα και από το φροντιστήριο που είναι δίπλα ή απέναντι. Διαφοροποίηση όμως ουσιαστική και όχι επιφανειακή γιατί οι πελάτες (γονείς και μαθητές) δεν παρασύρονται πλέον από «φρου-φρου και αρώματα». Ψάχνουν για ουσία, για σιγουριά, για εμπιστοσύνη πως οι προσπάθειες του μαθητή θα ευοδωθούν και θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Όσο γυρνάτε την πλάτη στις πραγματικές τους ανάγκες, τόσο και εκείνοι θα γυρίζουν την δική τους πλάτη απέναντι σας ή θα σας κάνουν παζάρια μέχρι να πετύχουν την τιμή που θέλουν ή θα σας επιβάλλονται με την απειλή του άλλου φροντιστηρίου ή θα σας καθυστερούν τα δίδακτρα ή και δεν θα σας τα δίνουν ποτέ.
Αλλάξτε λοιπόν όσο είναι καιρός, γιατί κανένα συνδικαλιστικό όργανο δεν μπορεί να σας εγγυηθεί πότε και αν θα λύσει το πρόβλημα των παράνομων ιδιαιτέρων των διορισμένων ή των αδιόριστων καθηγητών. Προσπαθούν οι άνθρωποι, διεκδικούν και καλά κάνουν, αλλά δεν είναι δικό τους θέμα.
Όσο εκείνοι θα συνεχίζουν το σημαντικό αυτό έργο τους, εσείς θα κάθεστε με σταυρωμένα χέρια;

Για αυτό σας έχουμε «ταράξει» στην αλληλογραφία, στα νέα προϊόντα και υπηρεσίες, στις νέες ιδέες και αντιλήψεις! Η πρόθεση μας δεν είναι η ενόχληση, η κατηγορία εναντίον σας ή η υποτίμηση της δουλειάς σας. Η πρόθεση μας είναι να σας προσφέρουμε όλο και περισσότερα από τα μέσα που χρειάζεστε για να επιβιώσετε σε πρώτη φάση και να εξελιχθείτε σε δεύτερη. Και δεν θα σταματήσουμε να το κάνουμε. Ήδη, όπως σας έχουμε ενημερώσει, υπάρχει μια μοναδική, πρωτοποριακή και ισχυρότατη πρόταση μας στο Δ.Σ. της ΟΕΦΕ. Ελπίζουμε πως θα γίνει δεκτή, για να αντιμετωπίσουμε μαζί, αποτελεσματικά τον αθέμιτο ανταγωνισμό των ιδιαιτέρων και να κατευθύνουμε την αγορά προς τα φροντιστήρια σας. Αλλά ακόμη και αν δεν γίνει δεκτή για το σύνολο των φροντιστηρίων, πρέπει να κινηθείτε με δική σας πρωτοβουλία και να αναλάβετε την ευθύνη που έχετε απέναντι στο φροντιστήριο σας ως «επιχείρηση» και τους ανθρώπους που ζούνε από αυτό, εσάς των ίδιων, συμπεριλαμβανομένων. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου