Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2014

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Πολλοί φροντιστές με ρωτάνε αν είναι σκόπιμο να μειώσουν τις αμοιβές των καθηγητών, προκειμένου να την μετατρέψουν σε κέρδος, ιδιαίτερα τώρα που ακόμη διαρκεί η κρίση. Η απάντηση μου είναι πως η μείωση των αμοιβών δεν είναι επιχειρηματική ενέργεια, γιατί δημιουργεί ζημία και όχι κέρδος. Ας δούμε όμως γιατί συμβαίνει αυτό.
Στην επιχειρηματική θεωρία ισχύει μια βασική αρχή που λέει πως : «η επιχείρηση είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι της», εννοώντας βεβαίως πως η επιχείρηση λειτουργεί και ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών της, χάρη στους ανθρώπου της και όχι απρόσωπα.
Αντίστοιχα, στην «επιχείρηση φροντιστήριο» ισχύει η ίδια αρχή, όπου οι άνθρωποι του είναι οι γραμματείς και κυρίως οι καθηγητές του.
Αν κάνουμε συνδυασμό με την άλλη βασική εργασιακή αρχή που λέει πως : «οι άνθρωποι που αισθάνονται καλά για τον εαυτό τους και την επιχείρηση, παράγουν πολύ καλύτερα αποτελέσματα», προκύπτει αμέσως πως το φροντιστήριο θα πρέπει να φροντίζει το ηθικό των καθηγητών του, έτσι που να είναι όσο γίνεται υψηλότερο. Γιατί στην περίπτωση μας, δεν έχουμε απλά την παράδοση κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας στους πελάτες, αλλά την εκπαιδευτική διαδικασία, που είναι πολύ πιο σύνθετη εργασία και βασισμένη σε ποιοτικά χαρακτηριστικά περισσότερο.
Αν γίνει μια μείωση στις συμφωνημένες αμοιβές των καθηγητών (όσο μικρή και δικαιολογημένη και αν είναι) θα δημιουργήσει πρόβλημα στην σχέση του καθηγητή με το φροντιστήριο, κυρίως ως προς το ότι οι καθηγητές θα νοιώσουν άσχημα γιατί  με την ενέργεια του αυτή, το φροντιστήριο δεν αναγνωρίζει τις προσπάθειες τους για ποιοτική δουλειά και το ενδιαφέρον που έχουν. Νοιώθοντας άσχημα, θα προκύψει μια αίσθηση «ματαιότητα» στις προσπάθειες τους με τα εξής αρνητικά αποτελέσματα :
1.     Θα αρχίσουν να λειτουργούν «τυπικά» και όχι «ουσιαστικά»,
2.     Θα ακολουθούν αυστηρά το ωράριο, προσαρμόζοντας το μάθημα μέσα στα στενά χρονικά όρια της ώρας διδασκαλίας, στερώντας έτσι γνώσεις από τους μαθητές,
3.     Μέσα στην αίθουσα θα κάνουν το μάθημα τους τελείως τυπικά και ακαδημαϊκά, αποθαρρύνοντας τους μαθητές να κάνουν ερωτήσεις, να μάθουν σε βάθος κλπ.
4.     Δεν θα αφιερώνουν εξτρά χρόνο στους μαθητές, τους γονείς και στο φροντιστήριο,
5.     Θα επιδιώξουν να πάρουν ιδιαίτερα μαθήματα ακόμη και από τους μαθητές του φροντιστηρίου,
6.     Θα επιδιώξουν να κάνουν μάθημα και σε άλλα ανταγωνιστικά φροντιστήρια,
7.     Θα «δείχνουν» πως είναι ευχαριστημένοι και καλοί επαγγελματίες, αλλά στην πραγματικότητα θα κρύβουν τα δυσάρεστα συναισθήματα τους.

Υπάρχουν και άλλα πολλά αρνητικά αποτελέσματα που δεν είναι της ώρας να τα σχολιάσουμε. Καλύτερα να δούμε τι πρέπει να κάνετε προκειμένου και οι καθηγητές να είναι ευχαριστημένοι και να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και το φροντιστήριο να δημιουργεί το κέρδος που  χρειάζεται για να τους πληρώνει καλά και να αναπτύσσεται το ίδιο.

Αντί λοιπόν να προχωρήσετε σε μείωση του ωρομισθίου των καθηγητών και μάλιστα στην μέση της χρονιάς (γιατί αλλιώς είναι να είναι συμφωνημένο από την αρχή), που θα οδηγήσει σε μείωση της προσφοράς τους, κάντε το ακριβώς αντίθετο.
Κρατήστε την συμφωνία σας και προσθέστε υπηρεσίες που πρέπει να παρέχουν ώστε το φροντιστήριο να πάει καλύτερα, από εκείνες που μέχρι σήμερα τις έχετε παραμελήσει, ενώ τις χρειάζονται εξαιρετικά οι μαθητές και οι γονείς τους.
Για παράδειγμα, εκπαιδεύστε τους να ενθαρρύνουν τους μαθητές στην μάθηση και στην επιτυχία των στόχων τους, να καθοδηγούν τους μαθητές σωστά στην τοποθέτηση των στόχων και να τους ενημερώνουν σωστά μαζί με τους γονείς τους, για την πρόοδο που έχουν στην πορεία τους προς την επιτυχία, να κάνουν καλύτερες σχέσεις μαζί τους, να προωθούν το φροντιστήριο μέσα από την σχέση τους αυτή, να δείχνουν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους φροντιστηρίου για την προσπάθεια που κάνουν, να τους υποστηρίζουν στην αντιμετώπιση δυσκολιών, αποτυχιών κλπ.
Οι καθηγητές είναι οι άνθρωποι σας. Εκείνοι βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τους πελάτες σας, μαθητές και γονείς και ουσιαστικά σας εκπροσωπούν. Όσο καλύτερη συμφωνία κάνετε από την αρχή της σχολικής χρονιάς σχετικά με την αμοιβή τους αλλά και με τις υπηρεσίες που πρέπει να προσφέρουν στο φροντιστήριο, τόσο καλύτερη θα είναι η σχέση μεταξύ σας και όλοι θα είναι ευχαριστημένοι, κάτι που θα περνάει και στους πελάτες.
Η «Πιστοποίηση LEADER 100 ΦΜΕ» προσφέρει ένα ολόκληρο πακέτο από υπηρεσίες προς τους καθηγητές (κυρίως σεμινάρια εκπαίδευσης τους, αλλά και ιδέες, πρακτικές και συμβουλές) ώστε με την δουλειά τους να δυναμώσουν την σχέση με μαθητές και γονείς και να προωθήσουν το φροντιστήριο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Παράλληλα, προσφέρουμε και μια πλήρη περιγραφή του «πακέτου» συμφωνίας με τους καθηγητές, όπου περιγράφουμε με ακρίβεια τις υπηρεσίες που χρειάζεται να προσφέρουν στο φροντιστήριο, ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.

Γενικά, βάζουμε τις βάσεις για μια νέα σχέση «φροντιστηρίου – καθηγητών» με στόχο την εξέλιξη τους σε μια από τις καλύτερες εκπαιδευτικές μονάδες στην Ελλάδα, μέσα από την προσφορά των καλύτερων ποσοτικά και ποιοτικά υπηρεσιών, την βέλτιστη εξυπηρέτηση και την εξασφάλιση της επιτυχίας των μαθητών. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου