Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Μια άλλη οπτική γωνία για τα ΦΜΕ.

Η σύγχρονη εκπαίδευση των νέων γενεών, συνίσταται στην κοινωνική και επιστημονική εκπαίδευση. Κοινωνική για να μάθει να λειτουργεί «δημιουργικά» μέσα σε μια οργανωμένη κοινωνία και επιστημονική για να μπορεί να προσφέρει χρήσιμες  υπηρεσίες προς τα άλλα μέλη της κοινωνίας ως υποχρέωση που θα δημιουργήσει το δικαίωμα της απόλαυσης των υπηρεσιών που ομοίως προσφέρουν τα άλλα μέλη.
Σε έναν αντίστοιχο καταμερισμό, θα ανέθετα την «κοινωνική εκπαίδευση» στο δημόσιο σχολείο και την «επιστημονική εκπαίδευση» στο φροντιστήριο (το αν θα ήταν ιδιωτικό ή δημόσιο το φροντιστήριο, είναι θέμα επιλογής του οικονομικού μοντέλου λειτουργίας της κοινωνίας). 
Θα επεδίωκα δε την κάλυψη του κόστους και των δύο, από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι στο πλαίσιο της δυνατότητας επιλογής ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα της οικογένειας που δημιουργεί κοινωνικές διαφορές (το κόστος είναι κάτι που υπάρχει, όπως και να εξετάσει κανείς το θέμα. Ο τρόπος που καλύπτεται, είναι πάντα αντικείμενο προβληματισμού).
Βέβαια, σήμερα η κατανομή που ανέφερα, δεν είναι αυτή που προτείνω. Το δημόσιο σχολείο κάνει «λίγο και από τα δύο», με τον τρόπο που τα κάνει. Συνεπώς, αυτό που δεν κάνει, καταλήγει να είναι σήμερα το αντικείμενο της λειτουργίας του φροντιστηρίου.
Με την δική μου έννοια το αντικείμενο λειτουργίας του φροντιστηρίου πρέπει να προσφέρει την καλύτερη «επιστημονική εκπαίδευση», αλλά ταυτόχρονα να ικανοποιήσει και τις ανάγκες των γονέων, μαθητών και καθηγητών που σήμερα δεν καλύπτονται από την υπάρχουσα κατανομή.
Αυτό σημαίνει, πολύ επιγραμματικά : εκπαίδευση των γονέων στην διαπαιδαγώγηση και στο πώς να υποστηρίζουν τα παιδιά τους στον στόχο της επιτυχίας στις εξετάσεις, εκπαίδευση των μαθητών στην αυτοενθάρρυνση τους και στην διαχείριση της συνειδητότητας τους, εκπαίδευση των καθηγητών για να εισάγουν στην διδασκαλία τους την ενθάρρυνση στην μάθηση, για να βάζουν σωστά τους στόχους με τους μαθητές και για να διοικούν σωστά την πορεία τους προς την επιτυχία.
Το Ελληνικό Φροντιστήριο της Νέας Εποχής, δεν χρειάζεται δεκανίκια και επιχειρήματα για να αποκτήσει μια στερεή βάση στην κοινωνία. Δεν χρειάζεται να είναι «ετεροκαθοριζόμενο» από ξένες συνθήκες και παραδείγματα. Δεν χρειάζεται να διαδηλώνει την ανάγκη της ύπαρξης του. Δεν χρειάζεται να αποδεικνύει τα αυτονόητα, (δεν γίνεται ποτέ διαδήλωση για να διακηρύξουμε πως ο ήλιος βγαίνει από την ανατολή!).
Το Ελληνικό Φροντιστήριο της Νέας Εποχής, με την προσφορά του στην κοινωνία, με την αυταπόδεικτη χρησιμότητα του, με την ευρύτητα των υπηρεσιών του, με το ανοιχτό μυαλό των ιδιοκτητών του και με την συνεχή βελτίωση του «πακέτου των υπηρεσιών» του, μπορεί να αποτελέσει την εκπαιδευτική βάση των νέων γενιών, την αναγνωρισμένη πηγή γνώσεων και δεξιοτήτων, τον οργανισμό που προσφέρει στην κοινωνία, όχι μόνο επιστημονικά μυαλά, αλλά και αισιόδοξους ανθρώπους με αυτοπεποίθηση, ολοκληρωμένες προσωπικότητες, τα στηρίγματα της μελλοντικής κοινωνίας.
Αλλά παράλληλα, μπορεί να γίνει ο «οικογενειακός σύμβουλος σε εκπαιδευτικά ζητήματα» σε γονείς και μαθητές ακόμη και μετά τις εξετάσεις, μπορεί να ακολουθεί την πορεία των αποφοίτων του και να τους βοηθάει στην επαγγελματική τους καριέρα, να δημιουργεί καλές ανθρώπινες σχέσεις και να τις διατηρεί.
Επίσης, μπορεί αντί να «χρησιμοποιεί» τους καθηγητές, να τους αναγορεύσει σε κύριους συντελεστές της ομάδας «μαθητές – γονείς – φροντιστήριο», να επενδύει στην συνεχή εκπαίδευση τους και να δημιουργεί «καλές σχέσεις» μαζί τους (οικονομικές και συνεργατικές). Έτσι μόνο θα είναι όσο απαιτείται ενθουσιασμένοι και ενθαρρυμένοι, και σε θέση να «παραδώσουν τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες» και να μετατρέψουν τους μαθητές, από απλούς δέκτες της διδασκαλίας, σε διαφημιστές και υποστηριχτές του φροντιστηρίου.

Το Ελληνικό Φροντιστήριο της Νέας Εποχής, θα πρέπει να έχει και να αυξάνει συνεχώς τις «προστιθέμενες αξίες» του προς τους μαθητές, γονείς και καθηγητές, ώστε να φτάσει σε σημείο να ισχυρίζεται πως: «εκτός των άλλων, προετοιμάζει και μαθητές για τις εξετάσεις»! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου