Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Το ΦΜΕ παράγων κοινωνικής παρέμβασης!
Ομιλίες προς μαθητές και γονείς για την «σχολική βία και εκφοβισμό»

19 Μαρτίου 2015
Αγαπητέ κύριε καθηγητή,

Με αφορμή το πρόσφατο τραγικό γεγονός που οδήγησε στον θάνατο του Β. Γιακουμάκη, ανεδείχθη το θέμα της «σχολικής βίας και εκφοβισμού» που συμβαίνει εδώ και χρόνια και που δεν του είχε δοθεί η απαραίτητη προσοχή.
Βεβαίως, η κύρια διαπαιδαγωγική παρέμβαση πρέπει να γίνει στους μαθητές στο σχολείο, ώστε να μειωθεί η τάση σε εκείνους που ασκούν την βία, να ενισχύσουν την αντίσταση στους μαθητές εκείνους που την υφίστανται και να παρακινήσουν τους υπόλοιπους μαθητές να αντιδράσουν κοινοποιώντας το γεγονός, ώστε να υπάρξει σχολική παρέμβαση.
Στο πλαίσιο της πάγιας πρότασης μας, να γίνει το ΦΜΕ παράγων «Διαπαιδαγώγησης» εκτός από «διαδικασία εκπαίδευσης», ήρθε η ώρα για να λειτουργήσει έτσι και να πάρει άμεσες πρωτοβουλίες, ώστε να συμβάλλει στην αντιμετώπιση αυτού του κοινωνικού φαινομένου. Δεν το προτείνουμε ως ενέργεια προβολής και marketing, αλλά ως μια «κοινωνική υποχρέωση» απέναντι στην κοινωνία, ανεξάρτητα από την εξαιρετικά θετική επίπτωση που θα έχει στην εικόνα και στην φήμη του φροντιστηρίου.
Για εκείνους τους γονείς ή τους φροντιστές που πιστεύουν πως το θέμα αυτό βρίσκεται μακριά τους και συνεπώς δεν τους αφορά, θυμίζουμε πως στο κοινωνικό αυτό φαινόμενο, εμπλέκονται : οι μαθητές που ασκούν την βία και τον εκφοβισμό, οι μαθητές που τα υφίστανται αλλά και μαθητές που τα γνωρίζουν αλλά δεν κάνουν τίποτα όπως -επίσης και οι αντίστοιχοι γονείς τους. Δηλαδή, ΟΛΟΙ ! Αυτό σημαίνει πως κάθε φροντιστήριο έχει μαθητές που ανήκουν σε μια από τις παραπάνω ομάδες, καθώς και τους γονείς τους.
Η πρόταση μας είναι σαφής και συγκεκριμένη :
Οργανώστε μια ομιλία για μαθητές και γονείς μαζί, με θέμα την αντιμετώπιση του φαινομένου της «Σχολικής βίας και εκφοβισμού» που να προσφέρει συγκεκριμένες γνώσεις αλλά και άμεσες πρακτικές αντιμετώπισης και για τις τρείς ομάδες.
Η ομιλία αυτή θα είναι μια σημαντική προσφορά στην τοπική κοινωνία, μια ενισχυτική υποστήριξη διαπαιδαγώγησης προς τους γονείς που είναι χαμένοι και δεν ξέρουν τι να κάνουν και βεβαίως εκπαίδευση των μαθητών που φανερά ή κρυφά, βιώνουν το φαινόμενο και ομοίως δεν ξέρουν τι είναι και πώς να αντιδράσουν.
Επικοινωνήστε με τους ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και ειδικούς που υπάρχουν στην πόλη σας ή στην ευρύτερη περιοχή και ζητήστε τους να δημιουργήσουν μια ομιλία που να δίνει γνώσεις και συμβουλές σε μαθητές και γονείς (βεβαίως αφιλοκερδώς, ως κοινωνική προσφορά των ιδίων).
Έχετε μπροστά σας μια σημαντική ευκαιρία να δείξετε την κοινωνική ευαισθησία σας, μέσα από του να προβάλλετε τον ρόλο σας ως διαμόρφωση χαρακτήρων των μαθητών σας, αλλά και ως γενικότερη υποστήριξη προς τους γονείς που σας εμπιστεύονται. Ενισχύστε το φροντιστήριο σας με μια «προστιθέμενη αξία» που καταξιώνει το φροντιστήριο για την σημαντική προσφορά του στην κοινωνία και όχι μόνο ως «παγκόσμιο φαινόμενο», «ενισχυτική διδασκαλία» ή «δημιουργία αρίστων μαθητών».
Η πρόταση μας αυτή, βεβαίως απευθύνεται και προς την ΟΕΦΕ, που μπορεί να αποφασίσει την δημιουργία μεγάλης κοινωνικής «καμπάνιας» κατά της «σχολικής βίας και εκφοβισμού», με τον έμπρακτο και αποδοτικό τρόπο δημιουργίας ομιλιών σε όλη την Ελλάδα, που θα οργανώσουν οι κατά τόπους Σύλλογοι ή μεμονωμένα μέλη.
Ευχόμαστε η πρόταση μας αυτή, να βρει υποστηριχτές σε όλη την χώρα και έτσι ο καθένας από εμάς, δείχνοντας την ευαισθησία του για ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα, να συμβάλλει στην λύση του, με τις όποιες δυνάμεις διαθέτει.
Εμείς από την μεριά μας, δεν θα σταματήσουμε ποτέ να υποστηρίζουμε τον κοινωνικό ρόλο που πιστεύουμε πως μπορεί να έχει το ΦΜΕ ως «Οργανισμός Εκπαίδευσης και Διαπαιδαγώγησης».
Με εκτίμηση,

Παναγιώτης Γ . Ρεγκούκος και Συνεργάτες
LEADER 100 ΦΜΕ





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου